Friday, November 27, 2015

PERSONAL #4 HOW DO I GET PREGNANT


salam,

ok..agak lama tak update blog..actually memang tak ada banyak masa nak update..
sekarang baru habis pantang dan ada masa.banyak nak share tapi tulah..:p harap harap lepas ni akan lebih rajin..

so based on my tittle this time, sebab ramaia sangat yang tanya..eh how do u get pregnant?
errr..of course I will..I slept with my husband..duhhh..

ok, sebenarnya Emma faham why some people ask me that question..before Emma story about how I get pregnant, let me tell u guys why they ask me..sebenarnya I have Cyst before and a few operation sebab nak mengandung. my journey is not easy, consume lot of time and money as well.

first year married, my gynae check I had cyst yang besarnya 7cmx4cm each, and I got 3.. like seriously? and this cyst terbentuk akibat dari period yang x habis and tersimpan dalam satu karung.that karung tulah yang terbentuknya cyst tu. so I did operation dekat Hospital Putrajaya and it cost me around 5k. after operation I have to take injection untuk sekat my period for 6 months sebab nak halang dari cyst ada balik. monthly cost is 1k macam tu. so after the 6 month (well, the injection seriously make me bloat) I plan UIU dekat UIA Clinic Indera Mahkota, it cost me around 7k total tapi tak menjadi. I got bled semasa di Mekah during my first Umrah. And a friend suggested me Datuk Dr Aziz, ketua Gynae Malaysia dekat Gleneagle. so I checked with him and he suggest to make dyed to check my fallopian tube (oh, during the cyst operation, the dr confirm me that my right tube was blocked) again and do some operation to fix that. He is very expert in robotic operation and did the operation well. total cost around 22k for the operation and med. pheuuuuuw

lucky my cafe last time doing well. Alhamdulilah

so end of my 'why they asked' story

after a few operation tu, I plan for normal sekejap but dr ask me to rest from work. working at cafe last time memamg sangat lasak. angkat2 kotak masa stock sampai, berdiri lama memamg tak boleh dah. so me and wan sepakat nak letgo the Hot & Roll at TSK and kebetulan John King at ECM masa tu dah habis kontrak. agak lama menganggur so masa tu berjalan je kerjanya habiskan duit..eheheh

we went to Phuket masa tu.planning nak honeymoon lah.sebab after balik phuket memang nak buat IVF. Dah buat appointment dengan Dmansara Fertility Center, orang cakap the best fertility center in Malaysia. save around 40k for that. balik phuket pergi Penang sebab ada sepupu kahwin. After penang wan kena denggi pulak. denggi berdarah, chances is 30-70 dah sebab air masuk paru paru. nasib ada insurans, dalam hati 'alamak habislah duit IVF nnti' ehhe..dr cucuk paru paru dari belakang sedut air keluar..Alhamdulilah sihat.tapi memang sangat risau sebab takut air masuk other organ.

masa dekat hospital, period tak datang but memang tak fikir apa2 pun sebabnya risau dekat wan lagi banyak.masa ICU tiap2 hari ulang alik hospital. dalam ward memang teman every night (kalau tak sayang jugak tak tahun lah). dalam 15 hari warded. hari ke 14 tu Emma buat urine test..jeng jeng..
its positive..yeayy..eehhe Alhamdulilah

jimat duit IVF

but duit tu tak guna untuk diri sendiri pon, sebab dah niat

so here is my story, if orang tanya Enver ni baby IVF ke, the answer is not

Enver is some kind of miracle that Allah sent to us, setelah segala usaha2 yang kami dah buat
Its not easy

but for now, Alhamdulilah

I'm a mother

yeayy

Next I'll share about what supplement I took for conceive and during my pregnancy.

Till than, thanx

**sorry for my typo and grammar error :p*






0 comments:

 
Emma . Enver . Wan Blogger Template by Ipietoon Blogger Template